Néha minden túl egyszerűnek tűnik. Néha nem.

diabanyu

Segítség, száműzték a bölcsiből a gyerekemet!

2017. október 25. - Bak Bernadett

Szombat van. Beültem az autóba, hogy elmenjek jógázni. Most nem szól a zene, pedig mindig szokott. Elgondolkozok. Hirtelen azt sem tudom hol vagyok, és hová megyek. Hosszú percek teltek el. Fáj, még mindig nagyon fáj.

Tegnap egy újabb kést döftek a szívembe. Arra a helyre, ami még mindig érzékeny, vagy talán be sem gyógyult soha. Abba a sebbe, ami tavaly június 3-án keletkezett. Amikor azt mondták, hogy a gyermekem beteg.

Pedig minden olyan tökéletesen indult.

Megtaláltuk az álombölcsit Óbudán. Montessori alapelveket vallanak, ami egyezik az én elgondolásommal is, így hát elmentünk jelentkezni.

Január vége volt. Egy nagyon kedves hölggyel beszéltünk, aki csupa gyönyörű dolgot mondott erről a helyről. Félve kérdeztük meg mit szólnak a diabéteszhez. Azt ígérték, átgondolják.

Nem jeleztek vissza, így hát felhívtam őket és azt mondták nem gond, jöhet. Szuper! Az igazi telitalálat! Megállapodtunk, kezdetben 3 nap délelőttben, aztán ezt módosítottuk. 4 nap marad délelőtt.

Eljött a szeptember és a beszoktatás. Már előtte egyezkedtem a munkáltatómmal, így most kapóra jött a bölcsi. Gondoltam, akkor majd marad egész napra.

Tájékozódtunk telefonon és elmondták, mit várhatunk, mi fordulhat elő a gyerek beszoktatásánál, mire figyeljünk, hogyan segítsük ezt a folyamatot.

Az első nap el sem hittem, hogy ennyire szerencsések vagyunk. Annyira jó volt a légkör és csodálatos a hangulat, hogy el sem tudom mondani. Az második nap oktatást tartottam az óvónéniknek a diabétesz kezeléséről, és aztán szépen lassan elkezdődött a bölcsibe járásunk.

Hogy segítsük a dolgot, vittünk be nekik mobiltelefont, hogy bármikor hívhassanak minket.

A diabétesz kezelése nem egzakt tudomány. Nehéz külső hasnyálmirigyként működni nap mint nap.  Ezt az oktatáson is elmondtam.

Amikor megemlítettem, hogy Dávid egész nap maradna októbertől, behívtak az irodába. Sajnos ezt nem tudják vállalni addig amíg nem tudják kontrollálni a diabot. Óriási pofára esés. Te gondoltad volna, hogy ahová felvesznek fél napra, ott gond lehet abból, ha egész nap akarsz maradni? Hát én nem.

Az óvónénik mondták, délután már csak az egyikük van bent, így túl sok gyerek jut egy nevelőre. Ha Dáviddal gond van, nem tudják majd ellátni.

Már ekkor gyanakodnom kellett volna.

A helyzet nem lett jobb. Legközelebb azzal hívtak be az irodába, hogy beszélgessek el Dáviddal, hogy az óvónénik nem tudják őt mindig felvenni. Én ekkor még mindig bizakodó voltam, de a férjem már érezte, hogy valami nincs rendben.

Az első másfél hónapban egy hét betegség, egy hét bölcsi volt a mérlegünk. Ennek következtében Dávid inzulin igénye hol csökkent, hol a duplájára nőtt. Én mégis úgy éreztem, jó a kommunikációnk az óvónénikkel. Örültem, mert néha már maguktól is megtettek ezt-azt.

Aztán eljött az a nap, amit azt gondolom, sosem felejtek el. Olyan volt, mint egy rossz thriller.

loneliness_4c45c6d1ac27a_hires.jpg

Az egyik nap nem én mentem a gyerekemért. Az intézményvezető a férjem és az anyósom körül sertepertélt, majd felhívott engem telefonon, hogy beszélnünk kell.

Másnap bementünk. Közölték velünk a döntésüket, hogy Dávidot az állapotára való tekintettel nem tudják vállalni. Túl sok időt vesz el az idejükből, és ezt nem engedhetik meg maguknak.

Nagyon mély szomorússággal tölti ez a szívemet, hogy a Bilimbó Háza Óbudán így döntött, amit azóta sem tudok feldolgozni. Megértem, de nem értek vele egyet. Nem, mint elutasított szülő nem értek vele egyet, hanem mint ember.

Ma Magyarországon több tízezer olyan gyermek él, akit nap mint nap utasítanak el egy-egy intézményből. Csak azért, mert problémás, mert kakukktojás, mert nem odavaló. Nekünk szerencsénk van, mert Budapesten lakunk, és választhatunk másik intézményt, aki átveszi a gyermekünket.

De több ezer gyermek vidéken nem tehet mást, mint hogy magántanuló lesz és nem megy közösségbe. Tényleg ez a megoldás? Hogy aki nem illeszthető könnyedén a rendszerbe, az tűnjön el, mintha nem is létezne? 

Én azt gondolom magamról, hogy egy belevaló erős csaj vagyok, de két nap alatt többet zokogtam, mint egész életemben.

Mi az, amit tehetünk azért, hogy ezeknek a gyerekeknek a sorsa előrébb lendüljön? Te tudod? Akkor kérlek, írd meg nekem! Segíts nekünk, hogy megóvhassuk ezekenek a gyerekeknek a lelkét és egészségét!

A bejegyzés trackback címe:

https://diabeteszesagyermekem.blog.hu/api/trackback/id/tr8413081936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maczuda 2017.10.26. 14:17:57

Nekem furcsa,hogy az baj,hogy fel kell venni,mondjuk vígasztalni? Az oviban is felveszik ölbe,aki éppen sír. Amúgy meg ilyen alapon kirúghatnák azokat a hiperaktív, többi gyereket megverő, harapó kölyköket is,akik tényleg bomlasztják a csoportot. Biztos oda kell figyelni egy diabeteszes gyerekre,de korántsem annyira,mint ezekre az agresszív típusú gyerekekre. Szó al nem érzem a dolgot fair eljárásnak....

Bak Bernadett 2017.10.26. 14:30:29

@maczuda: Szerintem a felvételnél az volt a gond, hogy tényleg sok volt a gyerek, és volt hogy 4-5 gyerek szokott be egyszerre. Így tényleg nehéz lehet mindenki kedvére tenni. Ráaádsul az én gyerekem harcos típus, aki küzd azért, hogy érvényesüljön. Itt gond volt, de én nagyon örülök neki, hogy ilyen ügyes, mert ez a későbbiekben még kapóra fog jönni.
És igen, tényleg nem fair ilyen picikkel szórakozni. A helyzet az, hogy nem mérték fel ezt rendesen az elején. Nem kérdeztek utána, nem néztek utána.

Bak Bernadett 2017.10.26. 14:31:10

@maczuda: A sok gyerek alatt értsd: 14 fő 2 óvónénire.

maczuda 2017.10.26. 14:38:31

@Bak Bernadett: nálunk 26 gyerekre van 2 óvónéni,szörnyű az egész pedig ez egy jó nevű ovi,. Bár gondolom ez mindenhol ilyen. Csak ezért is gondolom,hogy ilyen létszámnál egy tényleg rosszul viselkedő, esetleg hiperaktív,vagy viselkedészavaros gyerek ( mindig van egy egy!!) sokkal nehezebben kezelhető,figyelhető,mint egy diabéteszes,akihez akár oda sem kelk menni,csak rápillantani,hogy jól van-e. Ezért sem értem. Ha óvónő lennék,sokkal előbb vigyáznék diabéteszes gyerekre,mint egy viselkedészavarosra,sokkal több energia megy el az utóbbira.

zizi77 2017.10.26. 14:38:48

Rettenetesen sajnálom, hogy beteg a gyerek. Viszont a bölcsit is meg tudom érteni. Nagyon gyorsan lehet baj egy ilyen pici diabéteszes gyerekkel. Ez nagyon komoly felelősség, amit lehet, hogy én sem mernék vállalni.
Azért a gyerek mire suliba megy, már maga is jobban tudja majd kontrollálni a pillanatnyi állapotát, és ha gond van, könnyebben is kommunikálja majd azt. Én azt gondolom, hogy lehet, hogy korai volt közösségbe adni a fenti okok miatt. Ezzel nem ítélkezni akarok/ nekem is voltak bölcsisek/, csak a gyakorlatban ez egy sokkal nehezebb pálya.

Bak Bernadett 2017.10.26. 14:41:44

@maczuda: Szerintem ide a viselkedészavaros gyerekek sem férnek be/maradnak meg. Más a kettő. Nem is tudnám összehasonlítani. A diabétesz figyelmet igényel, és gyorsan kell bizonyos helyzetekben dönteni.

Bak Bernadett 2017.10.26. 14:47:42

@zizi77: Én is megértem őket, de a gyerekem lelkével játszadoztak. Ez egy vezetői hiba volt. Nem mérték fel rendesen a körülményeket. A kezelést illetően vannak pozitív és negatív példák akár bölcsiből, akár oviból. Egyébként sok suliban még úgy sem vállalják a gyerekeket, hogy szinte maguknak kezelik, és csak a körülményeket kell megteremteni, és néha rájuk nézni.
Az tény, hogy a bölcsiben-oviban a legnehezebb a pedagógusok dolga.
A pedagógus is érehtei a felelősség súlyát, de hidd el a szülőnél nagyobb felelősséget senki nem visel. Mert ő választ pedagógust.
Általánosságban elmondható, hogy oktatással jól kezelhető a diabétesz egy pedagógus számára.A Szurikáta Alapítvány pedagógusok számára ingyenes oktatást biztosít. Szerintem ez sokkal inkább hozzáállás kérdése.
Az én tűtől írtózó pedagógus édesanyám 10 évvel ezelőtt naponta többször beszúrta az inzulint az egyik tanítványának, és mérte a cukorját. Pedig ő, ha tűt lát elszalad. De úgy látszik csak akkor, ha felé közelítenek vele. :)

tibor és klára 2017.10.26. 14:50:13

@Bak Bernadett

Először is sok szerencsét és kitartást kivánok nektek!

"Mi az, amit tehetünk azért, hogy ezeknek a gyerekeknek a sorsa előrébb lendüljön? Te tudod? Akkor kérlek, írd meg nekem! "

Nem fog tetszeni a válasz, de ha módod engedi, fogd az űtleveletek és irány Nyugat-Európa.

Ha ez nem megoldható, akkor nincs más, mint hogy te oldod meg a egészségbiztosító dolgát és felfogadsz egy apolót a bölcsibe.

(Nálunk a bölcsiben volt nyitott gerinccel született kislány, és természetesen az állam fizette, hogy kijárjon a bölcsibe minden nap, meg persze néha otthonra egy ápoló és intézze a pici dolgait, katéter miegymás).

tibor és klára 2017.10.26. 14:51:26

@zizi77: "Ez nagyon komoly felelősség, amit lehet, hogy én sem mernék vállalni."

erre van (lenne) az egészégügy, persze ha nem akarunk megoldásokat találni, akkor sokkal egyszerűbb az tmondani, h "bocs, ez túl nehéz"

zizi77 2017.10.26. 15:05:12

@Bak Bernadett: szerintem itt nem is a mérésről, beadásról van szó. Inkább valóban az, hogy ezt elmulasztani nem lehet, ha hirtelen kell reagálni, nem biztos, hogy van rá mód, illetve a helyes döntés is nagy felelősség. Természetesen a szülő felelőssége a legnagyobb, hiszen ő nem mondhatja, hogy nem vállalja. A kisfiad lelkileg ezt gyorsan kiheveri, neked lesz inkább gond, ha mindenképpen muszáj dolgoznod.

zizi77 2017.10.26. 15:06:54

@tibor és klára: itt most az adott lehetőségekkel kell operálni. Amit fentebb írsz, ma Magyarországon nem reális.

commentes nikk 2017.10.26. 15:34:22

Laikusként kérdem, ha nem tudnak kellőképpen foglalkozni egy különleges igényű gyermekkel, akkor nem az a felelős döntés, hogy nem vállalják? Ha erőforrás hiányában vállalják jószolgálatból, és a gyereknek baja lesz, akkor az jobb, mert kedvesek voltak?

Bak Bernadett 2017.10.26. 15:54:34

@tibor és klára: Köszönöm. :) Azért én reménykedem az itthoni viszonyokban. Most egy nemzetközi bölcsibe jár Dávid, a héten kezdtünk, én nem akarom elkiabálni, de mint tűz és víz a két hely.

Bak Bernadett 2017.10.26. 15:57:07

@zizi77: Igen, tudom, és meg is értem. Tényleg lehetnek olyan helyzetek, amikor azonnal reagálni kell. Nekem fontosabb a gyerek lelke, mint az én gondom. Én megoldom az enyémet.
Meg óriási szerencsénk van, hogy anyósom tőlünk 5 percre lakik, nyugdíjas, és bármikor vihetem a gyerekemet. Szerintem ő szívesen lenne heti 5 nap is, de én szerettem volna, hogy Dávid közöségbe menjen. Nincs gyerekek között, és ez látszik is rajta.

Skywatcher 2017.10.26. 16:24:31

A gyerek lelke szerinted "sérült", vagy valóban panaszkodott, hogy anyaaa, én ide akarok járni, és depi leszek, ha nem viszel ? Véleményem szerint túlgondolod ezt a dolgot. Ha hozzávesszük azt, hogy sok cicológus szerint is a gyerek 3 éves koráig az anyja (apja, nagyszülője, közeli rokonja) mellett van a helye, nem pedig egy idegen környezetben, akkor szerintem még jól is jártatok. Fejlődni is jobban tud inteligens szülők mellett, mint egy "karámban".
De ettől függetlenül én is teljesen megértem a bölcsi álláspontját. Ez azért nem vicc. Itt ha roham van, ha szúrni kell, akkor pár másodperc van cselekvésre, gondolom. Ezt felelősségteljesen csak úgy lehet, ha van 1 dedikált néni, aki csak a picúrt figyeli, vele törődik, és ráadásul van is hozzá képzettsége. Én pl asse tudnám, mit kell csinálni. Tehát valahol jogos önvédelem, hogy nem vállalták, mert te lettél volna a legdurvább anyatigris a bíróságon, ha baj történik (jogosan).
De mint szülő, és egy kisgyerek apja is úgy gondolom, hogy én nem is merném rábízni idegenekre az ilyen szigorú felügyeletre szoruló gyermekem. Nem tudnék nyugodtan ott ülni a munkahelyen és végezni a dolgom, hogy közben azon aggódok, na most résen vannak-e, és ugranak-e , ha szükség van rá? Borzalmas belegondolni is.
Igy is, nap mint nap rettegve vittem az oviba (nálunk oviig otthon volt anyával), sőt, még ma is iskolába, és naponta félóránként eszembe jut, hogy na, vajon most épp mi lehet vele, mi baj éri? elesett? betört a foga, feje, leesett a fáról? odafigyelnek-e rá? Millió rémtörténetet hallani, hogy a kislányt hazaküldik az ovinénik, hogy óó, csak elesett, azért van púp a fején, azt éjszaka belehalt az agyában keletkezett vérömlenybe, mert valójában a mászókáról esett le 3 méterről.
Summa summárum, a gyerek veszélyes üzem :)
Egyébként nálunk is volt SNI-s, vagy minek illik most nevezni a ... szóval a furcsa viselkedésű gyerekeket, de mikor már az egész csoport büntiben volt, udvar szélén térdepelve, csak pont ő nem, hát elbeszélgettünk az ovinénikkel, hogy biztosan a többi gyerekkel van a baj, akik nem hagyják magukat megharapni, csipkedni, homokot fejre önteni, és "visszaütnek" ? Igy hát "eltanácsolták" a gyerkőcöt, csodák csodájára utána mintacsoport volt a banda...

zizi77 2017.10.26. 17:04:52

@Bak Bernadett: ha ez megnyugtat, a gyereknek ettől semmi lelki baja nem lesz. :)

zsocek 2017.10.26. 17:24:32

Nem száműzték. Ez ugyan nagyon is illik az írás hangvételéhez, rendkívül teátrális és hatásos , de nem igaz (és pláne nem thriller). Nem vállaltak olyat, amit nem tudnak megoldani, ennyi történt. Egy gyerek betegsége (meg persze egy felnőtté is) mindig sajnálatos, de az intézmény eljárása korrekt volt szerintem. Az egész írás hangvétele (oktatást tartottam az óvónőknek) meglehetősen önhitt, teátrális (nagyon mély szomorúság tölti el a szívem), önsajnáltató, tipikusan olyan, amikor valaki az egyébként sajnálatos helyzetét valamiféle világkatasztrófaként akarja közüggyé tenni.

Bak Bernadett 2017.10.26. 17:33:33

@Skywatcher: Szóval szerinted, hallgassak, mert én akartam bölcsibe vinni és senki nem kötelezett rá? Talán azért nem gondolom túl a dolgot, mert pontosan tisztába vagyok azzal, hogy mindez az én felelősségem. Nem a bölcsié, nem másé, az enyém. Hiszen én választottam. Talán emiatt érzed, hogy talán túlgondolom a dolgot.
Na, de hogy a másik oldalt is lásd.
Beszokott a gyerek. Megszokta az óvónénieket, a rendszert és a gyerekeket. Aztán egyszer csak ott állsz és mondanod kell neki valamit. Mert ez a gyerek nem 1,5 éves. Ez a gyerek 2,5 éves lesz mindjárt. Tökéletesen beszél, és mindent megért. (a kisebbek is megértenek mindent) Szereti a helyet, és az óvónéniket. Miért nem megyünk holnap? Ez is az én felelősségem. Talán túl komolyan veszem a gyereknevelést, azt, hogy a gyereket partnerként kezeljem, azt, hogy felkészítsem a rá váró feladatokra, meg úgy az egészet. Simán lehet.
A közösség miatt szerettem volna, hogy bölcsibe menjen. Nincs gyerekek között, és ezt én hátránynak gondolom 2,5 évesen. Ezt sem biztos, hogy jól. De akkor is így gondolom.
A diabétesszel nincs roham, és szúrni sem kell. Egyetlen egy életveszélyes állapot léphet fel, ha nagyon alacsonyra esik a gyerek cukorja, akkor meg kell etetni. De a gyereken van egy készülék, ami folyamatosan jelzi és mutatja éppen akkor mennyi a vércukor értéke. És addig jelez, hogy alacsony, amíg észre nem veszed. Amit itt tenni kell, hogy egy kis telefonraa hasonlító dolgon be kell ütni mennyi szénhidrátot evett meg e gyerkőc, és automatikusan beadja az inzulint. Ha jelez, hogy túl magas, akkor ugyanebbe a készülékbe be kell írni a vércukor értéket, és kiszámolja mennyi plusz inzulinra van szükség. Egy ok-val be is adja. Ha jelez a pumpa, hogy alacsony a cukorja, akkor kell neki adni ételt. De nem szépítem a dolgot. Mivel fejlődsében van, és minden 2. héten beteg volt, nem volt kiegynesúlyozott a dolog. Átlagban naponta 3x kellett vele valamit csinálni. Ebből az egyik a tízórai volt, amihez mindig felhívtak mi legyen.
És ami az én problémám. Hogy elvállalták. Aztán visszakoztak. Tartottam az első nap oktatást. Semmit nem tartottam titokban.

Sajnos amit írsz, a dedikált néni nem életszerű. Sehol sincs dedikált néni ma az országban. Több mint 10.000 diabéteszes gyermek van a pedagógusok és intézményvezetők jóidnulatára bízva és magára hagyva. Hát ez a baj.

Bak Bernadett 2017.10.26. 17:36:24

@zsocek: Tudod miért utálom a thrillereket? Mert húzzák az idegeimet. Dobog a szívem, és az érzelmeimmel játszanak. Nekem olyan volt. Ez rólunk szól. Te így látod. Nem baj. Biztosan nem vagy vele egyedül.
És a baj, de lehet neked nem jött át, az ez. Légyszi olvasd végig. diabeteszesagyermekem.blog.hu/2017/09/22/szeptemberi_korkep_diabeteszes_gyerekekkel

gergerg 2017.10.26. 17:43:33

Nem értek annyira a cukorbetegséghez, de mennyit kell pluszban egy cukorbeteg gyerekkel foglalkozni? Gondolom, figyelni kell arra, mit eszik, rendszeresen mérni kell a vércukrát meg adni kell neki az inzulint, ha felszökne neki, de ez azért nekem nem tűnik akkora plusz munkának, hogy ennyit kelljen vele affektálni.
@commentes nikk-kel egyet értek, inkább ne vállalják el, mint hogy egyik nap ne a bölcsibe, hanem a kórházba kelljen érte menni, de ne már. Azért ez nem űrtudomány. Vagy tévedek? Mennyi plusz munkát igényelt volna ez a bölcsisektől?

kunzoo 2017.10.26. 18:16:30

Miért ilyen bölcsibe viszed? A sima családi napközi túl proli neked? Gondolom túljelentkezés van lóvé meg ugyanannyi naná hogy kidobták a problémásabb gyereket a k#rv@ anyjukat.
A gyereket nem kell annyira félteni legtöbbször a szülő félelmeivel kell valamit kezdeni amit kivetít a gyerekre. Nem fog tönkremenni abba ha másik közösségbe kerül.

Kpete 2017.10.26. 18:54:40

Jól döntött a bölcsi vezetője. Korlátos a helyek száma, nagy a túljelentkezés, a gondozók alulfizetettek.

Többet nem kérhetnek a problémás gyerek szüleitől, mint mástól, a gondozókat nem tudják jobban megfizetni a problémás gyerek okozta többlet erőfeszítésükért, tehát a kevés számú helyre a legkisebb erőfeszítéssel gondozható gyerekeket optimális felvenni.

A rendszer lehet hogy rossz, de azt megváltoztatni nem a vezető dolga, neki a kereteken belül kell a szervezet számára leginkább hatékony működést biztosítani. A gyerek és a szülők véleménye semmilyen hatással nincs rájuk, amíg bizonyítható törvénytelenséget nem követnek el.

Lehet kommentekben szidni a bölcsit, a kutya ugat, a karaván halad.

Velemenyem szerint.... 2017.10.26. 18:56:28

Sok kitartást kívánok Bernadette-nek, én a történet két elemét (1-es típusú illetve tapló montessori) két külön gyereken (és több év különbséggel) tapasztaltam meg, külön is eléggé pdalóra küldi az embert hátmég egy ilyen helyzetben.

@tibor és klára: nem segít az útlevél, ezt tapasztalatból mondom...

A hozzá nem értő kommentelők védelmében: senki sem ismeri a különbséget 1-es és 2-es között, amíg be nem üt a tragédia.

Sajnos a Montessori rendszerű ovodák nem a problémás gyerekekre vannak tervezve. Többségük egy kereskedelmi vállalkozás és több gondott jelentett a gyerkőc nekik mint bevételt. A márkanév idepológiája és a valóság gyakran erősen elválik. Vannak pedagógusok akik a többletfelelősséget sem szivesen vállalják, és itt azért kijut nekik.

Tudomásom szerint vannak speciális intézmények, pl nyári táborok ahol kifejezetten odafigyelnek erre, de az ovodánál nehéz bölcsinél pláne jót találni.

pl @Mate12345: kommentje picit téjékozatlan. 1-es típus esetén ha felszökik a cukor, tartós szervi károsodást eredményezhet, ha viszont lemegy és nem kezelik kómába esik, ha félrekezelik (pl alacsony cukornál adsz inzulint), a beteg meghal. Ez a fajta cukorbetegség 6 éves kor alatt jelentkezik, az inzulntermelés megszűnik, ellentétben az időskorival, ahol csak gyengül a termelés és ki kell pótolni.

@kunzoo: a taplóságon túl, kicsit gondolj bele hogy betennéd-e a gyereked egy államiba vagy inkább keresel egy jobb pedagógusarányú magánintézményt, ha folyamatos felügyeletet igényel a gyereked. Nem is igazán törődést (mert nem hülye vagy rossz magaviseletű), csak az kell, hogy tudják mi van vele, és be tudjanak avatkozni ha (valaha) kell.

kunzoo 2017.10.26. 19:33:55

@Velemenyem szerint....: van tapasztalatom mind a magán mind az állami intézményekkel (három gyerekem van) óriási változás nincs. Sok dolgot képesek magánban úgy előadni mintha az valami spéci dolog lenne és olyan nincs az államiban de ez nem mindig igaz. Sok szülő csodagyereket akar nevelni és túltolja ezt a korai fejlesztés dolgot. Ismerősöm pl angolra járatja a két éves gyerekét.

tibor és klára 2017.10.26. 20:27:23

@kunzoo: a saját megfigyelésem szerint, azt idegen nyelvet max a nyaraláson és ott is bizonytalanul használók csinálják a kölykökkel :) pedig 40 évesen is simán meg lehet tanulni angolul németül hollandul franciául stb. egy -két év alatt ha épp úgy alakul.

A bölcsőde Magyarországon egy intézmény, Nyugat-Európában szolgáltató. Ez a lényegi különbség, a pénz nem lehet probléma (úszóvb, stb...), ráadásul aki akar el tud menni dolgozni tehát az államnak mindenképpen nyereség ezt támogatni. Tehát csak a hogyan a baj :(

Lindus86 2017.10.26. 20:58:16

Szerintem azért mondták, hogy vállalják, mert heti 3 délelőttről volt szó.
Heti 5 teljes napra meg nem tudják vállalni.
Nem ők játszadoznak a gyerek lelkével, te változtattál. Lehet, hogy ha eredetileg is 5 teljes napot kérsz, rögtön nemet mondanak.
Mondom ezt úgy, hogy nem értek egyet azzal, hogy nem vállalnak diabéteszes gyereket, mert ezt igenis tudni kellene vállalni.
De abban, hogy beszoktattátok majd el kell jönnötök, szerintem ti vagytok a hibásak, nem az intézmény.
Az pedig szerintem érthető, hogy nem tudják mindig felvenni. Egy intézmény erre képtelen. Megértem az igényt, hogy vegyék ölbe, de azt bébiszitter tudja nyújtani.

qrzor 2017.10.26. 21:25:58

Nem ismerem az említett intézményt, de az írásból süt a sértődöttséggel vegyes gyűlölet. Addig minden rózsaszín volt, ameddig a gyerek oda járt. A bölcsi jelezte, hogy nem szakértők a területen, de megpróbálják ellátni a gyereket. A gyerek jól érezte magát, a kedves anyuka foglalkozhatott tovább az offline és online karrierjével.

Időközben kiderült ugye, hogy egy gondozó szinte teljes idejét leköti a csipogásra reagálás, arról már nem is beszélve, hogy a kedves anyuka szerint is a gyermeke "harcos típus".

Én a többi gyerek szüleinek helyében nem lennék boldog, ha a megszokott ellátási szinvonal azért szünne meg hirtelen, mert a "korlátos erőforrást" egy gyerekre kell fordítani. Ez nem a gondozó döntése, ő nem is tehet másképp, hiszen egy ilyen súlyos betegségnél a csipogásra reagálás tényleg élet-halál kérdése. Ehhez képest a többiek etetése, pelenkázása, foglalkoztatása nem téma. De akkor az 1 gondozó/7 gyerek helyett legyen 1 gondozó/Ön gyereke + 1 gondozó/13 gyerek???

Az intézmény szerintem helyesen döntött, amikor jelezték, hogy nincs kapacitásuk az Ön gyerekére. Nem helyből vágták ki Önt, mert "problémás" a gyereke, hanem megpróbálták (másfél hónapot írt) és belátták, hogy nem megy. Ha azonnal elhajtották volna, akkor gondolom arra hivatkozva készült volna ez a klikkvadász önsajnáltató blogposzt. (köszönjük Zindexx)

Abban a pillanatban, ahogy a másfél hónapnyi tapasztalat birtokában jelezte az intézmény, hogy nem tudják az erőforrást biztosítani, ők lettek a GONOSZ. (szegény SGY-nek mi marad?)
Miután meg is lettek nevezve a foyamatos savazás alatt, én egy ügyvédet is felkeresnék az anyuka helyében, mert a jó hírnév nem csak Önnek jár....

Írta, hogy a kedves anyukája pedagógus. Neki mi a véleménye arról, hogy Ön egy folyamatos gondozást igénylő (mert a pillanatokon belőli reagálásra "várakozás" bizony folyamatos figyelést jelent) kisgyermeket ebben a korban mindenáron közösségbe akar vinni?

Hiszen utal arra, hogy nem azért viszi a gyereket magánbölcsibe, mert az ön keresete nélkül éhenhalnánkak, hanem a közösség miatt.

Ha a gyermeke TÉNYLEG fontos Önnek, akkor addig, amíg nem tudja magának adagolni az inzulint, legyen mellette Ön! Úgy, hogy közben akár közösségbe is viheti. Senki nem tiltotta ki Önt a játszóterekről, a játszóházakból, múzeumokból, állatkertből stb.

Ismerek olyan anyukát személyesen, aki az enyhén sérült gyermeke elől a munkába menekül, de ezt soha nem fogja bevallani. (gyakorlatilag a férj lát el minden anyai teendőt)
Ön is ez a típus?

Rufolforraltbor159 2017.10.27. 04:18:44

Szerintem egy dologban lehetettél volna körültekintőbb: ha tervezted, hogy egész napokra akarod beadni a kisfiad a bölcsibe, előre kellett volna szólni, mert lehet, hogy akkor eleve elutasítják, tiszta a helyzet, akkor az elején kiderült volna, hogy délután egy óvónő van, és ezt tényleg túl rizikós lenne bevállalniuk. (Felmerülhet persze a kérdés, hogy délután miért elég egy óvónő ugyanannyi gyerekre, de ehhez keveset tudunk a bölcsiről, meg hát szívük joga.)

De onnantól a bölcsődevezető felelőtlensége, hogy a korábban megbeszélt félnapos ellátásból is kipöccintette a kisfiad. Szóval szerintem tök rendben lett volna, ha 1. alapból elutasítják, 2. vagy nem vállalják egész napra, de hogy az eleve leszerződött, bevállalt félnapos cuccból léptek szép elegánsan vissza, az nettó szemétség.

Nem értek egyet azokkal, akik szerint a kisfiadra ez a visszautasítás semmiféle hatással nincsen: azért, mert valaki nem felnőtt, attól még szuper receptorai vannak, a maga szintjén szerintem simán felfogja, hogy vele volt gondjuk, és ettől a visszautasítástól megkímélhette volna az empatikus (?), pedagógus végzettségű (?) bölcsődevezető. Ha már beszokott egy gyerek, kötődik az óvónőkhöz, akkor szerintem tök görénység kitenni a szűrét.

Gondolom, amíg csak pörgő dollárjeleket látott bennetek a bölcsődevezető, mentek a bevállalós ígéretek, aztán rájött, hogy nincs kedvük vesződni veletek, majd csak jön helyettetek egy kevésbé macerás gyerek. Hát, csak gratulálni tudok a korrekt és empatikus megoldáshoz.

Bak Bernadett 2017.10.27. 07:04:19

@qrzor: Sajnálom, hogy ez süt belőle. Nem a gyűlölet süt belőle az intézmény felé, hanem a fájdalom, amit a kiközösítés okoz. Meg lett nevezve az intézmény, miután az ügyvédem ezt jóváhagyta, így nem félek semmitől. Ezt az intézményt még mindig jónak tartom, átlagos gyermekek számára. Ha én ezt tudtam volna, nyilván nem viszem ide. Csak ennyi a mondandója a dolognak.

Sokszor írtam már, hogy én is megértem az intézmény döntését, de azzal nem értek egyet, és abban látom, hogy hibáztak, hogy elvállalaták. Beszéltek egyátalán valakivel erről, mit jelent ez? Vagy úgy voltak vele, hogy ha nem megy, akkor majd elküldenek minket? Ezzel sincs baj. Miért nem beszéltük meg? Miért nem írták bele a szerződésbe? Miért nem szóltak? Ilyen feltéelekkel nem vittem volna oda, pontosan azért, mert számomra nem játék az, hogy beszoktatom a gyereket, és megszokja a környezetet, aztán ha gond van, majd egy másikat, meg egy másikat és egy másikat.
És miért érint ennyire érzékenyen? Nos ezen én is sokat gondolkoztam. Talán, még fel sem dolgoztam, hogy beteg a gyerekem? Nem erről van szó. A betegség kezelése egy dolog. Mivel 1 évesen diagnosztizálták, ezért nekem/nekünk is fejlődnünk kell vele együtt, hogy minden kihívás ami érkezik, arra reagálni tudjunk. Remélem Ön el sem tudja képzelni mit jelent ez a dolog. Mi, diabéteszes anyák mindig azt mondjuk, hogy ez ha gyógyíthatatlan betegségről van szó, akkor a jobbik végét kaptuk, de akkor is kaptunk valamit. Bocs, ha néha összeroskadok alatta. Például ebben az esetben.
Szóval amíg nem tudja ellátni magát minden anya üljön a gyereke mellett az oviban/iskolában? És mi van azokkal a családokkal akik ezt nem engedhetik meg maguknak? Ön szerint tényleg ez a megoldás? Rengeteg pozitív példát tudnék említeni, ahol 25 fős óvodai csoportban 2 óvónő el tudja látni a gyereket. Ingyenes oktatások vannak pedagógusok számára. A felsőoktatásba már bekerült az inzulinpumpa használatának oktatása a frissen végzettek számára.
De mi van azokkal, akik már lediplomáztak?
A gyermekem 2,5 éves. Édesanyám sem jelezte hogy ez probléma lenne.
Akkor most jöjjön valami aminek jönnie kell. Ha Dávid nem lett volna beteg, már 2016 szeptemberében a bölcsiben lett volna, mert az édesanyjának szüksége van szellemi táplálékra. Visszamnetem volna dolgozni, mert ilyen a habitusom. Menekülés nélkül. Mert így tartottam jónak. Ön szerint menekülök, vagy azt az állásponot képviseli, amit sokan hazánkban, hogy akkor minek szültem gyereket, ha nem akarok vele lenni?

Bak Bernadett 2017.10.27. 07:07:58

@Lindus86: Nem az egész napok miatt küldtek el minket.
Igen, az egész napokkal tényleg elszúrtam a dolgot, mert nem gondoltam abba bele, hogy ahová fél napra felveszik ott egész nap gond lehet.
Miért mi vagyunk a hibásak, hogy elküldtek minket?

Bak Bernadett 2017.10.27. 07:15:22

@Rufolforraltbor159: Igen, jól látod. Még tudnék pár dolgot mondani, amiben körültekintőbb lehettem volna.
Az, hogy nem lehet mindig kézbe, az érthető, de ezt nem az én dolgom megoldani.
Úgy látom te egyedül értetted meg mit jelent ez a dolog a gyerekre nézve. Köszönöm.
Most, hogy kezdek megnyugodni, az is lehet, hogy azért küldtek el minket, mert 1,5 hónap után sem kezelték az óvónénik magabiztosan a dolgot. Nem igazán mertek az én felhívásom nélkül tenni bármit is, és ezt így nem látta jónak az intézményvezető.

Bak Bernadett 2017.10.27. 07:41:20

@qrzor: És még valami. A nyereségvágyról is mondanék valamit. Önnek fogalma sincs mi a nagy magyar valóság, ha diabéteszes gyermekről van szó, de szívesen megosztom Önnel, csak kérem olvassa végig. Mert ezt is megjelentette az index, csak éppen alig volt rá valaki kíváncsi. Mert túl hozssú, túl tényszerű, midenféle dráma nélkül. Mert Ön azt gondolja, majd ha suliba megy a gyerek, akkor minden happy lesz. Jaja. diabeteszesagyermekem.blog.hu/2017/09/22/szeptemberi_korkep_diabeteszes_gyerekekkel

Ha jogról beszélünk, akkor pedig a következő a helyzet. A köznevelési törvény nem vonatkozik a bölcsödékre, de ha felvették, akkor nem szegregálhatják. Egészségügyi állapota miatt sem. Ez a kisfiam személyiségi jogaina megsértése. Mehetnék az Emberi Méltóságok Hatóságokhoz, meg is nyerném. Köteleznék is, hogy visszavegyék a gyereket. Na de őszintén, kinek van ehhez kedve és ideje?
Én nem ezt teszem. Én próbálom felhívni a problémára a figyelmet, ahogyan azt az eszközeim lehetővé teszik. Ahogyan azt tettem, amikor leírtam mi a diabétesz tünete gyerekeknél, mit tehet az ember, ha egy diabéteszes embert talál eszméletlenül. Ja, hajt a nyereségvágy.

qrzor 2017.10.27. 10:35:44

@Bak Bernadett: Ön egy idealizált társadalomképben helyezi el a saját problémáját és elvárja, hogy bejáratott, "polcról levehető" instant megoldás legyen rá. Tényleg nagyon szomorú a kisfia esete, de ha elfogad két tanácsot egy ismeretlentől, akkor talán előre tud majd lépni.

1. A gyerekekenek ebben a korban ANYÁRA és SZERETETRE van szükségük. A kettő együtt fog biztonságot és kiegyensúlyozott fejlődést biztosítani a fiának. És igen, nagyon sokan a világon nem tehetik meg, hogy akár fél évig is biztosítsák ezt a gyermekük részére, ilyen-olyan okok miatt. Ön szerencsére nem ez a kategória, tehát a lehetőség adott.

2. Saját utalásai alapján képtelen a korábban kialakított és eltervezett világképétől, jövőképétől elszakadni. (..terhességem előtt azt hittem...., ...ilyen a habitusom..., így tartottam jónak..) Munkahelyén és otthon valószínűleg egy "erős", határozott, "modern" értelmiségi nő aki bátran felvállalja a véleményét és ezzel a konfliktusokat. De mi van, ha a világ nem tökéletes, és nem az előre megálmodottak szerint kell ma, vagy holnap cselekedni???
( Biztos Ön is ismer olyan napkeleti bölcsességeket, hogy pl. mi történik a szélviharban a vastag merev ágakkal és mi a hajlékonyakkal...)

Azzal, hogy makacsul ragaszkodik rózsaszín világképéhez, mindkettőjük dolgát nehezíti. Amennyiben tényleg "modern" gondolkodású nő (hiszen ezt várja el a társadalomtól is) akkor tudja, hogy nem szégyen ilyen esetekben pszichológus segítségét kérni.

Rákérdezett habár, de nem ítélkezem Ön felett, segítség gyanánt amit tudtam leírtam.

Sok sok boldog, EGYÜTT töltött napot- évet, örömteli életet kívánok mindkettőjüknek!

Wike 2017.10.27. 11:52:03

Nagyon látszik, hogy a kommentelőknek nincs diabéteszes gyerekük. Nekem van, es 1 honapja kezdtük az ovit, ott ülök benb minden délelőtt. Így dolgozni nem tudok, kapom a gyest, ami valjuk be, ehen halni kevés, mikor a gyerek kajái, lisztjei, plussz tesztcsík sokkal többe kerül. Egy gyereknek közösségre van szüksége, hiaba van anya és apa, a szocializálódashoz kell az ovi, suli. Nagyon sokat változott a fiam mióta ovis, ket nap után megtanult egy mondókát peldául, sokkal nyugodtabb és a cukrai is kiegyensúlyozottabbak. Ja es max 10 perc, amit a gyerekkel külön foglalkozni kell a délelőtt folyamán (3 méres kb 2 perc, es udvar előtt kaját adni) Szóval szerintem ennyi idő minden gyerekre jut...sőt a rosszakra még több is...

qrzor 2017.10.27. 12:29:39

@Wike:
1. Bölcsőde és óvoda két külön életszakasz. Nem lesz lelkisérült a gyerek, ha még nem megy állandó közösségbe két és fél évesen.
2. Együtt vannak és úgy van közösségben a gyerek. Szerintem ez a felelős magatartás, amíg nem adódik jobb megoldás.
3. Az Ön gyerekére fordított idő nem határozza meg, hogy "diabanyu" gyerekére mennyi időt kell fordítani.
4. Igaza van. Volt más, ami 15 évnyi egyedi gondozást igényelt.

Wike 2017.10.27. 13:41:44

@qrzor: En úgy gondolom a bölcsödébe még nyugodtan tutujgathatják a gyereket, sőt nálunk az oviban is sokszor ölbe vannak a gyerekek. Bár Bernadett cikke lehet kicsit erősen fogalmaz, de sajnos ez minden életszakaszban így van, a legtöbb bölcsi, ovi, iskola elzárkózik a "különleges" igényű gyerekektől. Nemrég a tényekben is volt erről szó. Egy beteg gyerek ellátása anyagilag megterhelőbb társainál, de nagyon sok helyen lehetőséget se adnak a szülőnek, hogy eltudjon menni dolgozni. Az elmúlt egy év alatt több száz diabéteszes gyereket regisztraltak, így jó lenne ezzel komolyabban foglalkozni. Nekünk konkréta oviban megmondta az igazgató, hogy emiatt nem utasíthat el, de mióta oviba járunk éreztetik, hogy púp vagyunk a hátukon...
Ez a cikk egy figyelemfelhívás akar lenni, hogy a mi gyerekeink se rosszabbak másokétól és egy kis odafigyelessel megoldható. En azt tanítom a fiamnak, hogy kicsit se kevesebb társainál, de ha a felnőttektől az elzárkozast látja, akkor mi fog neki megmaradni...

zizi77 2017.10.27. 14:45:22

@Wike: azért egy magán bölcsi megválogathatja, hogy kiket vesz fel. Nyílván lehetnének rugalmasabbak is, meg alkalmazhatnának több nevelőt, de alapvetően nem kötelezhetők rá, hogy oda járhasson a gyerek. Természetesen jó lenne, ha önkormányzati intézményben megoldható lenne ezen gyerekek felvigyázása.
Abban tökéletesen egyetértek, hogy semmivel nem kevesebbek ezek a gyerekek, mint az egészségesek, és sok erőt kívánok ezekhez a kihívásokhoz.
@Bak Bernadett: a gyereket akkor terheli meg ez lelkileg, ha Te ezen pörögsz. Próbáld elengedni, azzal teszed a legjobbat a gyerek felé!

Rufolforraltbor159 2017.10.27. 15:44:47

@zizi77: Szerintem a legtöbb kommentelőnek valamiért nem jött át az írásból, hogy Bernadettnek nem az volt a baja, hogy egy magánbölcsi nem fogadta el a jelentkezésüket a kisfia betegségére hivatkozva, hanem hogy elfogadta a jelentkezést, elvállalta a beszoktatást, és 6 hét elteltével egyszerűen kirúgta a kisfiút. A bölcsődevezetőnek ebben az esetben is szíve-joga lett volna a legelején megmondani, hogy nem tudnak speciális igényű gyereket fogadni, de ő kísérleti nyúlnak használta a kisfiút, nyilván nem kevés pénzt kell fizetni egy ilyen intézményben, valószínűleg ez volt a bölcsődevezető motivációja, és amikor azt látta, hogy "ja, ez túl macerás!" (amúgy mire számított egy speciális igényű kisgyereknél, el nem tudom képzelni), akkor kirúgta. Teljesen igazad van abban, hogy egy magánbölcsi megválogathatja a gyerekeit, de ha egyszer leszerződik valakivel, akkor 6 héttel a beszoktatás után kezd el válogatni? Szerintem ez randa dolog.

@qrzor : Önnek nagyon kellemes hétvégét, mostanra már nyilván Bernadett is belátta, hogy mennyire vacak és önző anya. :-)

zizi77 2017.10.27. 15:51:54

@Rufolforraltbor159: én értem amit írsz, de úgy gondolom, megvolt a jószándék, csak naívan alulértékelték a felelősség lelki terhét. Ha a gondozónő azt mondja az igazgatónak, hogy őt ez nyomasztja, nem tudja tovább vállalni, akkor kit fog elküldeni? Nyilván a gondozónő marad, ha amúgy jó munkaerő. Sajnálom a helyzetet tényleg, de szerintem valahol megérthető a másik oldal is.

Rufolforraltbor159 2017.10.27. 16:25:04

@zizi77: Szerintem egy felelős intézményvezető mérlegeli, hogy ha valamihez nem ért a bölcsőde, akkor azt inkább nem vállalja be, mert átlátja, hogy később mennyivel rosszabb helyzetbe hozza a gyereket és a szülőt is, ha mégsem tudja tartani az ígéretét - ráadásul egy magánbölcsi tényleg nem köteles felvenni speciális igényű gyereket, tehát nem lenne jogos a neheztelés a szülő részéről. Nem akarlak meggyőzni, mert klassz, hogy a másik oldallal szemben is empatikus vagy, hiszen csak Bernadett verzióját olvastuk, de én ennek ellenére úgy gondolom, hogy felelős bölcsődevezető ilyet nem tesz, mert ez egyszerűen szakmaiatlan, "19-re lapot húzok" hozzáállás, de itt nem egy pakli kártyáról van szó, hanem egy kisgyerekről.

kunzoo 2017.10.27. 16:25:31

@Rufolforraltbor159:
Nem jön át pontosan de lehet a heti három délelőttöt vállalták, az egész napot nem. Ez nem derül ki az írásból hogy vállalták volna-e tovább heti három délelőttön vagy totál elzárkóztak. A bejegyzésből azt érzem ki hogy az anyuka nem mondta meg előre a szándékait. Lehet ha rögtön az elején tudják hogy egy idő után egésznapos elhelyezés lesz talán az elején el is utasítják.

kunzoo 2017.10.27. 16:31:32

@Rufolforraltbor159:
A középső gyerekem családi napközibe jár. Olykor olykor ott van vele a bátyja is. Semmi gond ezzel, szívesen látják. Egész napra viszont nem vállalnák.

Rufolforraltbor159 2017.10.27. 16:37:14

@kunzoo: Ha feljebb görgetsz, láthatod, hogy az első kommentemet épp azzal kezdtem, hogy Bernadett nem volt körültekintő, amikor nem jelezte előre, hogy hosszabb távon akár egész napokat is szeretne a bölcsitől, mert akkor lehet, hogy eleve elzárkóztak volna, ami szívük joga lett volna.

Nekem az jött le az írásból, hogy amikor már jelezte Bernadett, hogy egész napokra szeretné beadni a kisfiát, arra nemet mondtak - szerintem ez jogos volt részükről, mert ha nincsenek meg a megfelelő feltételek délután, hogy a csoportban egy speciális igényű gyerek is ott legyen, akkor mindenkinek jobb, ha nemet mondanak.

Az én olvasatomban maradtak a korábban megbeszélt délelőttök, viszont én úgy értelmeztem, hogy a bölcsődevezető egy huszárvágással lezárta a délelőttöket is, amikor elküldte Bernadettéket az intézményből. És szerintem ez az, ami viszont már elég aggályos, hiszen elvállalták a gyereket azokra a délelőttökre, gondolom, erről szerződés is született. Szerintem a pénzért nem szabadott volna a bölcsődevezetőnek vállalnia a kockázatot, hogy tapasztalat híján előfordulhat, hogy túl nagy falat nekik a kisfiú ellátása.

zizi77 2017.10.27. 16:58:04

@Rufolforraltbor159: Kell már szerződés? a legnagyobbam 10 éve járt CSANA-ba, de akkor még semmi nem volt.
Én még mindig azt gondolom, hogy alul értékelték az egészet, és gyakorlatban jöttek rá, hogy ez nekik sok. Azzal együtt, hogy tényleg sajnálom az esetet, emberek vagyunk és mindenki tévedhet. Azt hiszem komoly hátrány nem érte a családot ezzel, csak hírtelen jött a pánik, hogy most mi lesz. Ha Bernadett nem csinál belőle nagy dolgot, a gyerek valószínű egy vállrándítással elintézte volna az egészet. /Pont tegnap hallottam egy ismerőstől, hogy az önkormis ovi vezetője hogyan alázta meg vagy 15 szülő meg gyerek előtt, na az tényleg nem volt semmi. lesz is belőle perpatvar/
Az az igazság, hogy még tök egészséges gyerekeknél is vannak érdekes sztorik/ 3 mellett már valamennyire edzett vagyok/, de ez tényleg nehezített pálya. Lesznek még ennél cifrábbak is, jobb előre felvértezni magát Bernadettnek, mert a gyerek nem érezheti a kiborulást.

Rufolforraltbor159 2017.10.27. 17:06:57

@zizi77: Ahova mi vittük a gyerekünket, ott kellett, de szerintem ez rendben is van, mindkét fél tudja, hogy ki mit kért, ki mit vállalt.

zizi77 2017.10.27. 17:11:10

@Rufolforraltbor159: persze ez lenne a korrekt, csak sok helyen megy a sumákolás. :(

Bak Bernadett 2017.10.27. 17:45:39

@zizi77: Szerződést köttünk mi is, de nem is ez a lényeg. Hogy az intézményvezető milyen megfonotlásból tette amit tett, az nem változtat azon a fájdalom, aminek apropóján ez a bejegyzés született. Mert mint ahogyan leírtam én is értem a döntést. Ettől függetlenül, mint felelős vezető, én máshogyan intézem az ügyeimet. Ettől függetlenül beletiportak a gyerekembe. Ettől függetlenül sok-sok gyerek lelkét tiporják, és sokan könnyebben megértik a másik oldalt valamilyen oknál fogva, és azt gondolják, mi krónikus betegek szülei fújjuk fel a dolgokat. Nem vagyunk jó szülők, nem állunk a gyerekünk mellett. Rózsaszín világba élünk, ahol instant megoldásokat várunk.
A nagy francokat, már bocs. :) Röviden elmondom miről van szó. Ki vagyunk szolgáltatva. És ezt addig senki nem érti meg, amíg meg nem tapasztalja. A tökéletes instant megoldás az lenne, ha végre születne egységes törvény, ami lefekteti a szabályokat. De ez akkor sem elég. Itt a pedagógusoknak is partnereknek kell lennie. És köszönjük azoknak, akik kiállnak mellettünk, akik megteszik a gyerekeinkért azt, ami sok ember szerint a mi szülők dolga kellene, hogy legyen. Mindezt azért, hogy ők is átlagos életet élhessenek. Viszonylag. Mert ők aztán tényleg olyanok, mint a többi gyerek.

kunzoo 2017.10.27. 17:58:30

@Bak Bernadett:
Állami bölcsivel próbálkoztatok? Ha nincs otthon másik kicsi és visszamész dolgozni jogosult vagy rá nem?

Bak Bernadett 2017.10.27. 18:01:26

@kunzoo: Csak 4 órában dolgozom, ezért nem gondolkoztam benne. Ráadásul amikor az állami bölcsibe kellett volna jelentkezni, akkor még nem tudtam, hogyvisszamegyek.

kunzoo 2017.10.27. 18:06:45

@Bak Bernadett:
Ha szobatiszta akkor sok helyen az ovik felveszik a gyereket két és fél évesen. Azért is jó ez mert megmarad a közösség mikor ovis korú lesz.

Bak Bernadett 2017.10.28. 07:48:32

@kunzoo: Köszi ezt is jó tudni. :) Miután elküldtek minket a bölcsiből, hazementünk, zokogtam 1,5 órát, megmostam az arcomat, és elindultunk a másik bölcsibe. Tudtuk, hogy hová fog menni a gyerekünk. Ez egy percig nem okozott fejtörést. Megoldásközpontú szemlélettel rendelkezem. Szóval tényleg nem az volt a bajom, hogy nem tudok menni dolgozni, mert kicsesznek velem, és ezért világgá kürtölöm a fájdalmamat. :) Szívesen fogadtak minket.
süti beállítások módosítása