Néha minden túl egyszerűnek tűnik. Néha nem.

diabanyu

Sütinyalóka variációk cukorbetegeknek

2019. március 31. - Bak Bernadett

Egy hideg téli estén felhívott a sógornőm, hogy van az egyik üzletláncban akciós sütinyalóka gép, megvegye? Bár fogalmam sem volt mi az, igent mondtam. Aztán itthon nézegettük pár napig, és este megbeszéltük Dáviddal, hogy másnap sütinyalókát sütünk.

Természetesen egy pillanatot sem készültem rá, így reggel elővettem a google szolgáltatását, és kiválasztottam egy szimpatikus receptet valahol.

Valahogy így kezdődött, hogy keverd be a piskóta tésztát, és süsd meg, aztán törd össze. Na mondom ez jó lesz. Hozzáláttam, hogy megcsináljam a saját kakaós piskótánkat.

Hozzávalók a kakós piskótához:

  • 5 tojás
  • 40 gr negyedannyi édesítőszer
  • 30 gr tk liszt
  • 40 gr kakaó
  • Kiskanál sütőpor

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét az édesítőszerrel kemény habbá vertem, míg a tojássárgáját addig kevertem, amíg világos színe nem lett. A kettőt óvatosan összekevertem, hogy a hab ne törjön el, és hozzáadtam a lisztet, a sütőport és a kakaót.

Már éppen kibéleltem a formát sütőpapírral, amikor megvilágosodtam. Ha most megsütöm, akkor minek a sütő? Szóval ennél a pontnál elválik a recept.

  1. Van sütinyalóka sütőd

Pofon egyszerű, süsd meg. :)

Vedd ki a sütőből, és várd meg amíg kihűl. Olvaszd meg a csokit, aztán lehet csokizni, és a tetejére cukrot szórni. A fekete csokihoz adjál egy kis margarint, hogy fényes legyen. Én mikróban melegítem. Arra figyelj, hogy nem szabad túl forrónak lennie, ha mégis túl sűrű lenne, akkor kavargasd egy kicsit. Ha fehér csokit tennél rá, akkor ne tegyél hozzá margarint, viszont nem minden fehér csoki alkalmas erre a feladatra. Én Torras fehér csokit használok, azzal jó dolgozni. Nekünk 1 db sütinyalóka kb 1,5 CH/db

53362504_10213411225107202_4993688342538223616_n.jpg

  1. Nincs sütinyalóka sütőd

Ha kedved van kipróbálni piskótával, akkor süsd meg a piskótát. Most nem baj, ha nem sikerül, vagy összeesik. Amikor kihűlt, morzsold el kézzel. Ha valaha piskóta tésztát sütnél, és nem úgy sikerülne, ahogyan tervezted, tökéletes sütinyalókat készíthető belőle. Ne feledd.

Szóval, adj hozzá kb 20 gr vajat, ezzel jól dolgozd össze. Formázz belőle golyókat, és mehet is rá a csoki meg a cukor, vagy dió, vagy mandula, vagy kókusz, vagy amihez kedved van.

Azért valljuk be, nem mindig van az embernek kedve meg ideje, hogy piskótát sütögessen, úgyhogy van más módja is annak, hogy boldoggá tegyük a gyermekeinket. Van otthon toast kenyér? Akkor lesz sütinyalóka!

Hozzávalók 8 golyóhoz:

  • 110 gr toast kenyér
  • 15 gr vaj
  • Vanília örlemény
  • Édesítőszer

A toast kenyér szélét vágd le, majd morzsold össze. Add hozzá az édesítőt, a vaníliát és a vajat, és tádám, készen van a tészta. Jöhetnek a pálcák és mehet a csoki. Kb. 8 CH/db jön ki nekünk, de extra lassan szívódik fel a margarin miatt. 

Ennél a variációnál, ha valaki nem tudja, hogy mi az alapanyag, nem fogja észrevenni. Többszörösen teszteltem. :) A jó hír, hogy nagyon gyorsan készen van, de a ch tartalma is magasabb a piskótás verzióhoz képest. Azonban itt is lehet ch-t csökkenteni ha cukormentes mogyorókrémet teszel hozzá.

Ha egyszer belekezdesz, a sütinyalóka variációk végtelenje tárul eléd. Meséljek a répatorta sütinyalókáról? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://diabeteszesagyermekem.blog.hu/api/trackback/id/tr4914729841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása