Néha minden túl egyszerűnek tűnik. Néha nem.

diabanyu

Fogyókúra minden szenvedés nélkül?

2018. július 19. - Bak Bernadett

Az elmúlt 10 hónapban fogytam 15 kilót. Éppen itt volt az ideje. Nem ment valami gyorsan, de így közel a 40-hez már tudom, hogy az a siker, ami tartós, az nem biztos, hogy gyors is. Ami viszont meglepő volt, hogy az elvesztett súlyt csak az első 7 kilóig figyeltem, a többi viszont éhezés nélkül tűnt el. Vagyis mondhatnám, hogy éhezés nélkül, de azért ez egy kis csúsztatás lenne. Sajnos, nem találtam fel azt a csodaszert, amiről szinte minden fogyni vágyó álmodik. Ilyen nincs.

diet-plan-gty-jt-170811_16x9_992.jpg

A fogyás az egyszerű matematika. Ahhoz, hogy lefogyj, kevesebbet kell enned. Vagyis kevesebb kalóriát kell bevinned, mint amennyit a szervezeted felhasznál.  A kúra eleje tényleg nehéz és tényleg éhes leszel. De a jó hír az, hogy idővel (kb 2 hónap) átáll a szervezeted és aztán szinte észre sem veszed, hogy még mindig diétázol.

Az elején azt terveztem, hogy mindennek csak a felét eszem, amit addig ettem. A nasit teljesen megszüntettem és vacsorára csak salátával akartam jóllakni. Jujj, de nagyon éheztem. Legszívesebben a falat is megrágtam volna, de tényleg le kellett fogynom. Annyi kiló voltam, mint szülés előtt.

Aztán eljött egy pont, amikor úgy éreztem, nem bírom tovább és mindjárt elkezdek falni. Szerencsére volt annyi lélekjelenlétem, hogy akkor csak egy tányér levest ettem.  És lássatok csodát, elmúlt az éhségem. Ekkor döbbentem rá, ahhoz, hogy lefogyjak, többet kell ennem.

Közeledtek a téli ünnepek és azt gondoltam, szüneteltetem kicsit a diétámat. Igyekszem csak a súlyomat tartani.

A legfontosabb szabály volt: semmi cukor. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy ehettem cukormentes dolgokat, de csak mértékkel. Nem egy tepsi süteményt, de heti pár alkalommal akár két darab is belefért.

Vártam már, hogy elmúljon a karácsony és januártól újra nekiugorhassak a diétámnak. Az ünnepek alatt meg voltam győződve arról, hogy híztam. Aztán január elején ráálltam a mérlegre és az összes létező szemüveget felvettem, hogy biztosan jól látok-e. Fogytam négy kilót. Úristen, hogy lehet ez?

A válasz egyszerű. Már nem kívántam annyi ételt.

És innen csak egy lépés választott el attól, hogy a többi kilótól is megváljak szenvedés nélkül.

Most pedig itt állok a terhesség előtti testsúlyommal, csak éppen a testem nem olyan, mint a terhességem előtt. Nem a gyerekszülés változtatta meg, pusztán most zsír van rajtam izom helyett. Sebaj, mert már látom az alagút végét.

Most, hogy itt van a gyümölcsszezon, biztosan lassabban fog menni a fogyás, mert az eper, a cseresznye és a málna a gyengéim.  De létezik egyáltalán olyan desszert amit a diétám alatt is boldogan ehetek? Igen.

Nemrég bukkantam rá egy szuper édességre, ami most, hogy már lehet kapni friss gyümölcsöket, az egész család és az én kedvencem is lett. Nem csak azért mert finom, hanem mert akár öt perc alatt elkészíthető.

Hozzávalók 4 adaghoz:

  • 250 ml zsírszegény tejföl
  • 50 ml tejszín 
  • édesítőszer ízlés szerint
  • 25 dkg málna
  • 12 db gullon keksz (vagy bármilyen édes keksz)

A tejfölt, a tejszínt és az édesítőszert keverd össze.

Készíts elő 4 poharat.

Tegyél az aljára pár szem málnát, aztán kanalazz rá a tejfölös tejszínből.

Morzsolj össze 3 db kekszet és szórd meg a habos málnát.

Újra tegyél pár kanállal a tejfölös tejszínből, majd a tetejére szórj málnát.

Tedd be a hűtőbe és 1 óra múlva már fogyaszthatjátok is.

 

Bármilyen gyümölccsel nagyon finom! Próbáld ki te is!

Szénhidráttartalom kb: 10-11 CH/pohár (nagyban függ attól mennyi gyümölcsöt teszel bele)

A bejegyzés trackback címe:

https://diabeteszesagyermekem.blog.hu/api/trackback/id/tr5614122281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.07.20. 07:49:48

Amit hiszel, neked az van és sokszor a félelmeid is megjelennek hitedben.

_B_ 2018.07.20. 08:53:19

Hát igen, csodák nincsenek, fogyni pont így lehet :)
Kevesebb kajával. Ha emellé sportolsz is, akkor nem is plöttyedsz meg.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.07.20. 09:49:17

Nem egészen egy hónap alatt 6 kiló mínusz. Reggeli cukor 8 körüliről mára 6.6-ra ment le. Hogy tecc? ;)
Igaz, én II-es vagyok.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.07.20. 10:40:54

Vicces ez a desszert...
Zsírszegény a tejföl, majd felütöd jó zsíros tejszínnel. :)

Conyi 2018.07.20. 10:49:37

@Before: Az még semmi, de aztán megturbózod 2.5 kg málnával. :) ( 250 dkg=2.5kg) Így elhiszem, hogy az ember nem marad éhes. :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.07.20. 10:50:57

@Conyi: :))) Azt nem is szúrtam ki, de nagyon vicces.

Bak Bernadett 2018.07.20. 11:04:29

@Before: 50ml zsíros tejszín kerül 4 pohár desszertbe. Ez azt jelenti, hogy egy adagba 12,5 ml zsíros tejszín kerül. De én csináltam már a 10%-os főzőtejszínnel is, senkit nem zavart itthon, észre sem vették.

Bak Bernadett 2018.07.20. 11:05:06

@Le a spammerekkel: @Conyi: No, ezt javítottam, mert nagyon benéztem. :)

Bak Bernadett 2018.07.20. 11:06:25

@Le a spammerekkel: Gratulálok, nagyon szép eredmények. :) Ugyan én nem vagyok cukorbeteg, de a gyerekem miatt az én táplálkozásom is megfelel annak. 8-as cukor? Tudom óriási a különbség az 1-es és 2-es típus között, de ha a gyerekem vc-je 8-as én már ugrálok örömömben. :)

Bak Bernadett 2018.07.20. 11:07:52

@_B_: Igen, ez kimaradt ebből, én hosszú évek óta sportolok, így ez már az életem részévé vált. :) Az elmúlt hetekben jelentősen javult az izom/zsír aránya a testemen, ami köszönhető a Balatnkörnek, és a 100km-es bicikli túráknak.

Kicknick 2018.07.20. 11:20:05

Azokat a xar édesítőszereket (is) kellene már elfelejteni az emberiségnek, nem csak a cukrot. És rájönne mindenki, hogy a gyümölcs édes magától is, a tésztába nem kell édesítés, mert önmagában is isteni, stb...és kb az emberek 99%-a elkezdene fogyni, meg gyógyulni.
Aműgy gratula. És most jöhet a sport, de hogy ott ne ess a kardió csapdájába, javaslom egyből a súlyzós edzést, akkor pár hónap alatt durván átalakíthatod a maradékok izommá.

Bak Bernadett 2018.07.20. 11:26:12

@Kicknick: Igazad van, a gyümölcshöz soha nem tennék semmit, de azért a tejföl meg a tejszín édesítés nélkül? Nekem kicsit morbid. :) A lekvárokat édesítés nélkül natúr fogyasztjuk, nem is értem miért tesznek bele annyicukrot/édestőszert. Na már most, az édeítés nélküli tésztával az a helyzet, hogy én megpróbáltam a gyerekemet a természetes ízekhez szoktatni, mivel 1 évesen lett diabéteszes, minden esélyem megvolt erre, hiszen az anyetejen kvül más édes ízt nem ismert, és az orvosunk is ezt tanácsolta. CSakhogy ez nem kizárólag szoktatás kérdése. A diabetes újságba jelent meg erről egy cikkem: diabetes.hu/cikkek/diabetes/1802/mezesmadzag
Köszi, a sport az van folyamatosan, már alakulok. Én nem kardiózok, az nem az én sportom. :) Lehet, hogy gyorsabb lenne, de inkább élvezetes legyen, mint gyors. Flow jóga, bikram jóga, bicikli és túrázás. Na meg a 3 évese, aki fitten tart.

tmm 2018.07.20. 12:10:21

Saját tapasztalat:
Fokzatosan álltam hozzá. Először eltűnt az életemből a nasi. Aztán a "normál" ételeket kiváltottam egészségesekkel. Semmi eredmény. Elkezdtem emellé mozogni, biciklivel munkába járás, ez heti kb 100 km (száz kilométer), semmi eredmény. Tehát már diéta, és mozgás, és még mindig semmi. Hagytam a csudába az egészet. Egyszer bekattantam, és nem érdekelt a fogyás, mondván, hogy úgyse sikerül. Viszont elkezdtem kettelebellezni, szóval a heti programom úgy nézett ki, hogy heti 3x erősítő edzés + 100km kerékpározás, plusz hétvégén is valalmi aktív kikapcsolódás, túra, vagy úszás, e mellé egészsgées kajákat ettem. Ez 2 hónapig nem vezetett sehová, majd a 3. hónapban lement 10 kg, a 4. hónapban lement még 3, majd utána hiába folytattam ugyanezt az étrend/mozgás kombót, megállt a fogyás, és újabb 3 hónap szenvedés után fel is adtam. azóta is bármit csinálok, csak azt a súlyomat tudom tartani. Szóval örülök neki, ha valakinek sikerül, a többieknek kitartás.

Conyi 2018.07.20. 12:11:09

@Bak Bernadett: Dehogy is. Én is utálom, ha ki van belőle spórolva a málna. :)

Kicknick 2018.07.20. 12:46:15

@Bak Bernadett: hú a jóga az brutál tud lenni, egyszer próbáltam, azóta elhiszem. Akkor hajrá!

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.07.20. 17:38:03

@Bak Bernadett: MI VAAAN???? Tejfölt minek édesíteni? Jó, túrós tésztán O.K., de egyébként...
A gyümölcsökben lévő cukrokkal meg óvatosan... én nem törődöm igazán a diétával, de két nyamvadt őszibarack még így is meglepett a napokban. :(

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.07.20. 19:45:13

szerintem a 3 cukormentes keksz magaban is 12-18g ch korul van, plusz 6-7g a tobbi.

Advanced Flight 2018.07.20. 23:53:34

@tmm: csak a szokásos divatfogyókúra csapdájába estél: "tilos számolni a kalóriát, inkább étkezzünk egészségesen". Aha. És az megvan, hogy az egészséges(nek kikiáltott) ételekben is rengeteg kalória lehet, akár több is, mint az egészségtelenben? és hogy egészséges ételekből sem lehet akármennyit zabálni?
A brutálba vitt edzéseddel sikerült átmenetileg kalóriadeficitet létrehoznod, akkor fogytál is. Utána valszeg észrevétlenül növelted a kajamennyiségedet, mivel a sok mozgás miatt éhesebb voltál, így megint beállt az egyensúly (vagyis a mozgással elégetett kalóriát pótoltad kajával), a fogyás is abbamaradt, de legalább nem is híztál. Ha egyébként jó neked ez a súly, akkor folytathatod így is, ha még fogyni akarsz, tessék a kalóriákra koncentrálni.

tmm 2018.07.21. 06:14:28

@Advanced Flight: Nem tudom, mennyire divatfogyókúra, hogy elmegyek dietetikushoz, hogy szakemberrel állíttassam be az étrendemet, mert ez történt. Csak a dietetikus nem vette figyelembe az egyéni sajátosságokat, és erre saját magamnak kellett rájönnöm. És azt sem értem, hogy miért kell belerúgni a fogyókúrázóba, miért kell megint hibáztatni csak azért, mert úgy működik, mint minden egészsgées ember. Az élettannal foglalkozó tankönyvek szerint a szervezet alkalmazkodik a csökkent kalóriabevitelhez, ezért áll meg a fogyás akkor is,ha nem kezdesz el többet enni. Csak ez nem fér bele a "gyülöljük a kövéreket" kampány ideológiájába. A túl sok edzés pedig egyszerűen nem fért bele az életvitelembe, de amíg működött, addig ragaszkodtam hozzá, sokszor bizony a családi élet rovására. Szóval felettem nem itélkezzél, hogy divatfogyókúra, meg sokat eszek. Tapasztalatként osztottam meg, hogy számítsanak rá mások is, hogy a folyamatos fogyáshoz folyamatos változtatásokra is szükség lehet.

tmm 2018.07.21. 06:18:34

@Advanced Flight: Ja, és a sikeres fogyókúrázók nagyjából fele állítólag nem a kalóriákat számolja, mint ahogy azt te javaslod. Azért írom, hogy állítólag, mert összesen 1 olyan embert ismerek, akinek sikerült nagy mennyiségű testsúlytól megszabadulni, és ezt tartja is, ő az én módszeremet követte, csak éveken keresztül, mondjuk neki nem volt családja. Az összes többi sikersztorit csak blogokról, vagy valamilyen terméket reklámozva "ismerem", szóval csak a saját tapasztalatimat tudom megosztani.

Advanced Flight 2018.07.27. 20:25:18

@tmm: én nem ismerek sikeres fogyókúrázókat, csak sikerteleneket. Egyik sem számolja a kalóriát, hanem mind azzal jön, hogy neki "személyre szabott" étrendje van. Nem is fogynak egy dekát sem. A vékony ismerőseim meg mind számolja a kalóriát, és eleve nem engedik, hogy elszálljon velük a ló.
Amúgy én nem támadtalak, csak leírtam, hogy szerintem mi lehetett a gond a fogyózásoddal. Viszont mivel hevesen és sértődötten reagáltál, gyanítom, hogy sikerült betalálnom a probléma közepébe. Mindennek próbálkoztál, csak a koplalással nem. Pedig eleinte csak úgy megy. Aztán, ha már lement a túlsúly, újra lehet tervezni a mennyiséget, de aki vékony akar maradni, bele kell törődnie, hogy soha többet nem zabálhat. Legjobb, ha mindenki hozzászokik egy 1200-1500-as napi kalóriabevitelhez, ezzel egy egészséges ember vékony tud maradni.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.07.27. 20:34:11

@Advanced Flight: én nem fogyókúrázok. Nem számolok semmit. De fogytam. Igaz, most nem sokat. Tavaly sikerült közel húsz kilót leadni, egy heti koplalással. Ami marhaság volt és vissza is jött, de annyi baj legyen... :D

tmm 2018.08.01. 14:45:59

@Advanced Flight: Már megint az előítélet. Azt írod, hogy mindennel próbálkoztam, csak a koplalással nem. De. Ezt írta elő a dietetikus, ez volt a "személyre szabott étrend", csak nem énrám. Kivarázsolta valami táblázatból, hogy napi 2000 kalóriára van szükségem, tehát 1300 kalória körül kéne fogyasztanom (jé, ez pont az általad írt tartományba esik, lehet, hogy te voltál az a dietetikus?). Kipróbáltam. Az állandó éhségérzet által kiváltott aggresszivitást még valahogy le tudtam küzdeni, de jött a többi. A koncentrációzavar, rendszeres hidegrázás, gyengeség, fáradtság, motíváció hiány, depresszió, megnövekedett alvásigény, legyengült immunrendszer. Ezekkel már nem tudtam mit kezdeni. Szóval mindenkire haragszom, aki szerint a túlsúlyosoknak kevesebbet kéne enniük.
Egyébként szerinted tényleg számolják a kalóriákat, akik soványak? Ezt egyszerűen nem hiszem el. Én például senkit nem ismerek, aki számolná. Sem túlsúlyosok, sem soványak. Én is csak azért számolom, mert bizonyítani akarom az igazamat. Most, 1.5x annyit eszek, mint amit a ditetikus javasolt, még attól is többet, mint amennyi szerinte a teljes szükségletem, és szépen lassan, de folyamatosan mennek lefelé a kilók. Szóval teljesen jogos a haragom.
De, hogy másoknak is legyen fogalma az általunk említett mennyiségekről, az 1300 kalória (kötekedő kommentelők kedvéért kilókalória, csak szlengként használjuk kiló nélkül) egy kb 50 kg bikinimodell hölgy versenydiétája. Én akkoriban 125 kg férfi voltam. Azóta már csak 110, szóval nem is igazán értem, hogy mi a fenéért ücsörgök itt vitatkozni.
Megyek futni.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.08.01. 14:53:34

@tmm: van olyan mennyiség amit elégnek érzel, nem éhezel és már nem hízlal? Ha van, akkor anélkül, hogy ezt növelnéd, ülj biciklire és kezdj tekerni! Napi 10km nem sok, de eleinte már ennyitől is fogyni fogsz. És érdekesebb, mint a futás, mert messzebre jutsz, több látnivalót találhatsz. Aztán lehet növelni a napi távot. 30-40km már rég nem probléma (ez kb. Bp-Szentendre oda-vissza)
süti beállítások módosítása