Néha minden túl egyszerűnek tűnik. Néha nem.

diabanyu

Optimistán a diabétesszel

Mit jelent nekem gyermekem diabétesze?

2019. július 29. - Bak Bernadett

Olyan sokszor érzékelem, hogy akinek egészséges gyermeke van,  megpróbálja elképzelni milyen lehet nekünk. Azt gondolom, hogy külső szemmel nehéz megállapítani a valóságot, látom, hogy elsőre túl nagy falatnak találják, vagy éppen sajnálnak. Eleinte nagyon zavart a sajnálat, ma már nem, inkább csak megpróbálom elmagyarázni, hogy nem egészen az, aminek tűnik.

Az idő, mint orvosság ebben az esetben tényleg működik. A feladatok rutinná válnak, berögzülnek, és észre sem veszem mit csinálok. Nekem ez már nem feladat, hanem az életem része. Azért nem mondom, hogy nincsenek nehéz pillanatok, vannak.

Nem olyan régen fogalmaztam meg magamnak, hogy már nem látom az egészséges gyerekemet. Már csak Dávidot látom, a kis hőst, aki 3 éve diabétesszel él. Aki mindössze 1 évet élt nélküle. Mondhatjuk, hogy mára sikeresen feldolgoztam.

img_7273.jpg

Ugyanakkor annyi mindent tanultam általa, amivel valószínűleg szenvedhettem volna életem végéig, ha nincs a diabétesz.

  • Vannak dolgok, amiket el kell engedni.
  • Lesz, ami lesz.
  • Nem én vagyok a felelős érte.
  • Minden hatással van ránk.
  • Nem irányíthatok mindent.

Ezenkívül persze sosem gondoltam volna, hogy lesz a biológiának olyan ága, amit valaha is érteni fogok. Sosem gondoltam volna, hogy fejben fogok függvényeket készíteni, összehasonlítani és tendenciákat létrehozni. Mégis csinálom minden este. Arról már nem is beszélve mennyi adatot tartok frissen a fejemben.

De nem teher, nem feladat, olyan, mint a légzés.

dawid-zawila-1024x683.jpg

Megpróbálom megfogalmazni: Mit jelent nekem diabanyuként a gyerekem diabétesze?

A diabétesz egy vég nélküli utazás. Az egyik nap folyamatosan egy űrállomáson vagyok, ahol űrhajókat lőnek ki, a másik nap egy szerpentinen kocsikázok, és csak nyomom a kuplungot, a féket és váltok. A következő napon minden piros lámpánál megállok, míg a rákövetkező napon csak lefelé tartok a hegyről. Aztán felülök a repülőre és elrepülök, hogy aztán lezuhanjak. Aztán a tengerparton süttetem a hasamat, amíg újra elindulok.

Azt mondják az élet maga az utazás, amivel egyetértek, és úgy érzem, a diabétesz a jármű hozzá. A környezet azonban a képzeletem szüleménye, így lehet ez az utazás is jó élmény.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diabeteszesagyermekem.blog.hu/api/trackback/id/tr8114984952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása