Néha minden túl egyszerűnek tűnik. Néha nem.

diabanyu

Elfogadod vagy beletörődsz?

2020. november 28. - Bak Bernadett

Ma van az évfordulója, hogy 4 évvel ezelőtt a Bátor táborban voltunk. Micsoda napok voltak azok. Dávid 1-es típusú diabétesz diagnózisa is kb. 5 hónapos volt. Olyan messze jártam az elfogadástól, amennyire csak lehetett. Féltem, rettegtem, beszűkültem és bezárkóztam otthon.

Volt egy nagyon emlékezetes pillanatom a táborban, ami örökre megváltoztatta az életemet és hozzájárult a jelenlegi életfilozófiámhoz.

Van ott egy kb. 20 méteres oszlop, amire fel lehet mászni, eléggé ingatag, valahogyan fel is kell állni, aztán le kell ugrani a semmibe. Na jó, nem a semmibe, van ott valami gömb, amibe bele lehet csapni, de az csak a könnyítésért van. Persze kengyelben ugrasz le (ugye így hívják?).

Szóval ezen a reggelen történt, hogy azt mondták nekünk mi balra el, a gyerek meg jobbra el. Hogy micsoda? Nincs 1,5 éves, ki kezeli a cukiját, és hogyan marad életben???? Azt mondták ez az első feladat, menjek balra. Oké, hát elmentem. Megérkeztünk a kalandparkba, és minden egyes pillanattal egyre tisztább és tisztább kezdett lenni a tudatom, míg az oszlop tetején nem találtam magamat. És ott azt kérték ugorjak le. Mindössze pár pillanat volt, mégis nagyon hosszú, és közben elöntött egy érzés, amit meg tudtam fogalmazni és hangosan belekiáltottam a levegőbe miközben mosolyogva ugrottam.

Lesz, ami lesz!

Milyen rövid leírva, milyen semmitmondó, és mégis mennyi minden van mögötte. Ez volt az én tiszta pillanatom, az érzés, amit sosem akarok elengedni.

Elfogadom, nem tudom mi lesz, valami lesz, de megoldjuk. Nem beletörődők, hogy ezen már úgysem tudok változtatni, hanem megküzdök mindennel bármi jön, mert én vagyok az erősebb.

Pár héttel ezelőtt a kedvenc diabos csoportomban egy hölgy tévesen azt gondolta, ha én elfogadó vagyok, és elfogadom a diabot, azzal a rossz vagy ingadozó vércukrokba is beletörődök. Szerintem ez a cikk elég jól leírja érthető példákkal a különbséget. Katt ide

Te elfogadod vagy beletörődsz?

A rossz vércukor eredményekbe sose törődj bele, akarj változtatni rajta a jövőben, valamit csinálj máshogyan. Azonban most, éppen ebben a pillanatban már nem tudsz változtatni rajta, azonban a következő pillanat egy új lehetőséget teremt arra, hogy helyre hozd. Sose törődj bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://diabeteszesagyermekem.blog.hu/api/trackback/id/tr1816305292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása