Néha minden túl egyszerűnek tűnik. Néha nem.

diabanyu

Egy diabéteszes gyermek anyjának dilemmái a főzés körül

Avagy, hogyan tehetsz otthon mindenki kedvére? (nem tudsz)

2017. július 12. - Bak Bernadett
  • Apa nem szereti az édesburgonyát
  • A 2 éves fiam nem szereti a húst
  • Anyának tök mindegy, csak gyorsan kész legyen

A dilemma a következő: mit főzzek?
Hölgyeim, ismerős a kérdés?

A szempontok:

- Anya, legyél velem! (a 2 éves kisfiam, aki nehezen viseli, ha nem rá figyelek)

- Nem szeretem a reformételeket! (a férjem, aki nehezen fogadja el az újdonságokat)

- Együnk már egy kicsit változatozabban, több zöldséggel! (egy reformkonyhát imádó vegetáriánus (aki most idő híján nem az), aki szeretné, ha több ideje lenne főzni – ez vagyok én)

Ja, és mindezek mellett még: Dávid diabéteszes!

Amit kerestem:

  • Serpenyőben kell, hogy készüljön
  • Legyen benne édesburgonya

Ez volt itthon, és az egyetlen tepsiben a rakott bulgur volt. Nem akartam még azzal is szöszölni. A férjem kiszavazta az édesburgonyát. Neki maradt az előző napi rakott bulgur. Én meg nekiálltam megkeresni, hogy mit is főzzek.

Ami a legjobban megfelelt a követelményeknek:

Stőhr Gréta egyik édesburgonyás receptje. Ez azóta Dáviddal nagy kedvencünk lett. Vagyis imádjuk. Nincs benne hús. A vércukor meg sem mozdul tőle. Hihetetlen gyorsan készen van. Az eredeti vegán recept itt található. Én tejszínnel csinálom, és más fűszert használok.

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb édesburgonya (tudjátok az a marha nagy)
  • fél liter tejszín
  • petrezselyem zöldje
  • ízlés szerint fűszerek (én vegeta naturella ropogós szalmakrumpli fűszersót teszek rá)

post_195266_20150204202841.jpg

Fotó: http://gretakonyhaja.reblog.hu/

Elkészítés:

- Egy nagyobb édesburgonyát megpucolok, és szeletekre vágom.
- A tapadásmentes kerek serpenyőbe olívaolajat öntök.
- Ráteszem az édesburgonyát.
- Megfűszerezem.
- Ráöntöm tejszínt, és lefedem.
- 20 perc múlva leveszem róla a fedőt, és megszórom petrezselyemmel.

A gyerek nem sírt, és nem éheztünk. Sőt!
Próbáljátok ki, jó étvágyat!

Szénhidrát : 140 gr / 20 gr
Elkészítési idő: 25 perc

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diabeteszesagyermekem.blog.hu/api/trackback/id/tr8812658941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása