Néha minden túl egyszerűnek tűnik. Néha nem.

diabanyu

Vércukorkímélő müzli szelet

2019. január 25. - Bak Bernadett

Újra nekifutok a diétának, mert még -5 kg van az álomsúlyomig, amit májusig el kell érnem. Tökéletes az alkalom, hogy még a cseresznye szezon kezdete előtt sikerüljön. Anyósomék kertjében áll egy óriási nagy cseresznyefa, és nem akarok kimaradni a jóból. 

Ennek első lépése, hogy felállítsam a már jól bevált szabályokat.

  1. Reggelizd a felét annak, amit korábban ettél
  2. Ha nagyon korog a gyomrod, dobj be egy almát ebéd előtt
  3. Ebédre csak zöldség némi hússal
  4. Amikor már azt érzed, hogy éhen akarsz halni, akkor egy müzli szelet sok vízzel
  5. Vacsorázz salátát

Egyébként én mindig éhes vagyok. Akkor is éhes vagyok, ha sokat eszem. Szóval a kérdés mindig az, mennyire vagyok éhes. :)

Tavaly megvásároltam Török Eszter első könyvét (is), amiben van egy müzli recept. Azonban számomra elég sok egzotikus dolog van benne (tönkölypehely, árpapehely), amit én mindig elfelejtettem beszerezni, ezért csináltam belőle egy jól bevált saját receptet, amiben a hozzávalókat és az ízeket mindig kedvemre váltogatom.

A tegnap elkészült müzli receptjét, pedig nagy örömmel osztom meg veletek. Az egyetlen időigényes dolog rajta, hogy sokáig kell sütni. Szóval, ha otthon vagy legalább 1,5 órát, akkor ess neki bátran. Ebből kb 20 perc az elkészítése idő. A többi idő alatt csak sül.

Maga a müzli szelet nem ropogós, nekem éppen ez ízlik benne a legjobban. Szóval, ha ropogós müzli szeletre vágysz, ne ezt csináld.

99c8fe23-1324-4b36-b041-711305fcda59.jpg

Hozzávalók: 

  • 300 gr nagyszemű zabpehely
  • 40 gr margarin
  • 1,5 dl víz
  • 2 tojás
  • 200 gr darált vagy őrölt magkeverék (mandula, kesudió, mogyoró)
  • 3 db Sió Vitatigris gyümölcspüré hozzáadott cukor nélkül (ez kiváltható 250 gr házi gyümölcspürével)
  • 45 gr negyedannyi édesítőszer
  • 2 tk mézessütemény fűszerkeverék
  • Bátran lehet beletenni igény esetén kb 50gr  szárított vörösáfonyát is, nekem most nem volt itthon 

A hozzávalókat összegyúrjuk masszává. Egy tepsibe sütőpapírt teszünk, és ráöntjük a masszát. Eligazítjuk, és már mehet is a sütőbe. 160 fokon 1 óráig sütjük.

Miután megsült, fel lehet vágni, és akár be is lehet csomagolni, amit magaddal tudsz vinni.

CH tartalom: 100gr/26 Ch

Külön öröm, hogy eddig Dávid nem szívesen ette meg. Ma reggel viszont, amikor mindenre nemet mondott, amit soroltam, egyszer csak kitalálta, hogy ebből kér. A vércukor szempontjából a reggel mindig kényes pont, ez viszont meg sem mozdította.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://diabeteszesagyermekem.blog.hu/api/trackback/id/tr1514587644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása